Izbornik

HRVATSKI TURNIR MLADIH PRIRODOSLOVACA

Često postavljana pitanja:

Ukoliko smatrate da nedostaje odgovor na neko pitanje, da odgovor nije potpun ili imate neko specifično pitanje možete nas kontaktirati putem službenog e-maila mail@icm.hr ili iynt@icm.hr :)

Zašto se uključiti u IYNT?

IYNT je odlična prilika da se upoznaš sa znanošću i eksperimentalnim radom, stekneš nova znanja i vještine te upoznaš mnoge ljude koji dijele slične interese.

Kako napisati pisani rad? Što sve mora sadržavati?

Pisani rad treba biti duljine od 4 do 10 stranica. Struktura rada nije fiksna, ali se preporuča:

  • Naslovna stranica (problem, učenik, mentor, datum)
  • Uvod (tekst problema, objašnjenje što se traži u problemu i kako će se pristupiti rješavanju)
  • Teorijska razmatranja (kvalitativna i koliko je moguće kvantitativna)
  • Aparatura i eksperimentalne metode mjerenja (shema, slike, video (u prilog))
  • Rezultati (slike, grafovi, objašnjenja, diskusija i usporedba s teorijom, utjecaj grešaka)
  • Zaključak (kratki sažetak i prijedlozi za dalje)
  • Literatura

Kod pisanja formula i fizikalnih veličina, paziti na oznake i mjerne jedinice. Slike označiti i pod svaku sliku napisati nekoliko riječi koje je opisuju. Na grafovima označiti koordinatne osi. Kod kvalitativnog opisa se preporuča ne koristiti rečenične strukture poput „gustoća zraka je mnogo manja od gustoće vode“, nego „gustoća zraka je za oko 1000 puta manja od gustoće vode“.

Od studenog 2016. preporučamo strukturu rada temeljenu na sljedećim dokumentima:

file_downloadPravila za pisanje rada
file_downloadPredlozak za rad iynt (doc)
file_downloadPredlozak za rad iynt (docx)
file_downloadPrimjer rada 1
file_downloadPrimjer rada 2
file_downloadbornamassari_iynt2015_3-prob
Napomena: dva primjerka rada navedena prethodno su radovi za IYPT, a ne IYNT, što je natjecanje za stariji uzrast i samo za fiziku, pa su težinski na višem nivou, ali to vas ne treba brinuti, oni služe da se dobije dojam o strukturi rada, količini slika, a ne o sadržaju

Primjeri najboljih radova na državnom turniru 2015. i 2016. godine:

file_downloadbrunogolik-iynt2015-15-prob
file_downloadlukabulicbraculj-iynt2016-9-prob
file_downloadsanjakelemen-iynt2015-9-prob
file_downloadlukakorov-iynt2016-15-prob
file_downloadklarastojcevic-iynt2015-14-prob
file_downloadtiborbasleticpozar-iynt2015-14-prob

Napomena: Radovi navedeni u ovom odjeljku nisu idealni, no prikazuju koju razinu radova su učenici prijašnjih godina dostigli. Ujedno navedeni radovi nisu u formi preporučene strukture rada koju smo objavili za turnir 2017. godine, no bili smo potaknuti profesorima koji su htjeli pokazati razliku između rada za iypt u kojem smo pokazali formu rada i razine sadržaja koji se očekuje od učenika.

Kako se moj rad ocjenjuje ?

Svaki zaprimljeni rad ocjenjuje više recenzenata (minimalno dvoje, a najčešće troje) na temelju obrasca koji prilažemo odgovoru.
file_downloadObrazac za recenzente

Kako treba izgledati prezentacija?

Prezentacija traje 8 minuta te zbog toga ne preporučamo više od 15 slajdova. Trebala bi imati strukturu sličnu samom radu.

Primjer prezentacije Bjeloruske ekipe sa IYNT 2013:


file_download PREZENTACIJA

Kako izgledaju pripreme ekipe za međunarodni turnir?

Pripreme će se odvijati na način da i dalje svatko ima svoj problem koji rješava, no više neće morati potpuno sam rješavati nego će imati na raspolaganju pomoć organizatora te članova žirija. To znači da će mu biti na usluzi prostor Istraživačkog centra mladih gdje se mogu raditi mjerenja ili se može doći napraviti aparatura (možemo i pomoći). Prostor se nalazi na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu i dostupan je svakodnevno ( i vikendom). Također biti ćemo tu za pomoć savjetom prilikom osmišljanja aparature i razvoja teorije.

Članovi ekipe će biti poticani da zajedno surađuju na rješavanju problema. Također svakih (otprilike) mjesec dana biti će termini na kojima će se prezentirati riješeni problem. Također vježbati će se osporavanja i osvrti, odnosno svaki problem će se proći i utvrditi što i kako dalje.

Uvjet za daljnji prolaz biti će rješavanje problema u zadanim rokovima.

Koliko dobro trebam znati engleski?

Nitko na državnom ni međunarodnom neće provjeravati vaše znanje engleskog, ali se očekuje da ste sposobni pričati sa ljudima, prezentirati svoj problem te voditi diskusiju sa osporavateljem. Nije problem ako se ne zna neka riječ, ali da ne stojite i šutite, jer to jako kvari dojam cijelog tima.

Tko sve može pomoći pri rješavanju problema?

Ne postoji ograničenje na to koga se smije tražiti za pomoć, no ipak rad bi trebao biti rad učenika, a ne svih ostalih. Puno je korisnije učeniku, a kasnije i cijeloj ekipi ako učenik sam napravi mjerenja i napiše rad, ma koliko to dobro (ili loše) bilo, ako je to uistinu produkt njegovog rada.

Potiče se da roditelji pomognu učeniku savjetom pri osmišljavanju aparature i radu na problemu, odnosno ukoliko se izvode mjerenja kod kuće da budu svjesni što se događa. Mentore se također moli da ukoliko mogu pomognu pri izradi aparature, posudbi instrumenata za mjerenje ili osiguravanju prostora u školi gdje bi se to moglo napraviti. Najčešće ne treba mnogo prostora, ni instrumenata, a ni vremena.

Prije državnog turnira organizator može pomoći oko tehničkih stvari (organizacija samog turnira) i nabavke literature. S takvim pitanjima možete se javiti na iynt@icm.hr.

Kako se roditelji mogu uključiti i upoznati s natjecanjem i organizatorima?

Od same prijave preko forme na stranici tražimo kontakt roditelja, iz razloga da se oni nama, ali i mi njima možemo javiti u svakom trenutku. Isto tako roditelji su slobodni doći kao publika poslušati prezentacije na državnom turniru, te se upoznati se organizatorima, žirijem, i Istraživačkim centrom mladih.

Za putovanje učenika na Međunarodni turnir biti će potrebno dopuštenje roditelja ovjereno kod javnog bilježnika.

Može li se sudjelovati timski ili učenici sudjeluju isključivo pojedinačno ?

Jedan učenik radi na jednom problemu. U kasnijim fazama natjecanja, kada se oformi ekipa, i dalje svatko ima probleme za koje je on odgovoran.
Ako je više učenika zainteresirano, savjetujemo da odaberu različite probleme jer su si onda “manja konkurencija” i mogu i zajedno surađivati. Na prolaz utječe i kako je napravljen rad (eksperiment, mjerenja, interpretacija rezultata), zatim kako je napisano, zatim test na državnom natjecanju ako učenik prođe, te prezentacija i oponencija. Tako da postoji puno prilika gdje se učenik može istaknuti kvalitetom.

Može li učenik imati više mentora?

Učeniku može više mentora pomagati, ali samo bi jedan trebao biti napisan kao glavni mentor u prijavnici, te će on dobiti pisanu pohvalnicu.
Potiče se da učenik traži pomoć i savjete sa više strana, učitelji, roditelji, internet, knjige itd.
Isto tako, jedan mentor može biti mentor većem broj učenika, koji se prijavljuju pojedinačno.

Gdje i kako poslati rad ?

Radovi se šalju na iynt@icm.hr (ako dobijete mail s informacijom o popunjenom mailboxu na istrazivacki.centar.mladih(at)gmail.com ). Ako šaljete radove koji sadrže popratne materijale poput video snimke, audio zapise i sl. te su preveliki za slanje mailom, možete koristiti neku od javnih usluga koje vam moraju nuditi da materijal nije dostupan svakome s poveznicom već samo osobama s definiranom mail adresom. Preporučujemo jumbomail (https://jumbo.iskon.hr/jumbo-upload), dropbox ili google drive. Ukoliko ćete imati nedoumica kako poslati javite nam se te ako će biti problema prilikom slanja bez paničarenja, naći ćemo neko rješenje. :)